Jens Abelstedt er en af vores advokatfuldmægtige, der går til sagen med en energisk tilgang, entrepriseretlig kompetence, ærlighed og engagement. Resultatet er, at du som kunde får et gennemarbejdet og nuanceret billede af sagen, som gør dig i stand til at træffe de rigtige beslutninger, så du når målstregen uden at ende i tvister undervejs.

Kompasset pegede mod entrepriseret
Allerede som stud.jur. blev Jens optaget af entreprise- og udbudsret, og han blev hurtigt klar over, at det var i den faglige retning kompasset pegede. I dag er han advokatfuldmægtig og bistår i større, komplicerede og tekniske sager. En af Jens’ forcer er, at han forstår at sætte sig i kundens sted, samtidig med at han løser den juridiske opgave og forebygger tvister i byggeprojektet.

Jens er i høj grad drevet af at skabe værdi. Det gør han blandt andet ved at tænke løsninger frem for problemer og ved at:
– Være en strategisk sparringspartner
– Skabe tryghed i samarbejdet
– Være fremsynet og have øje for de detaljer, der kan være afgørende
– Have forståelse for kundens kommercielle virkelighed.

Et ærligt og velfunderet beslutningsgrundlag
Det gør ikke noget, at et projekt er komplekst, for når man spørger Jens, er det især de komplicerede tekniske og juridiske problemstillinger, han brænder for. Måske er det på grund af hans evne til at se den større sammenhæng og finde den røde tråd i en sag, at han har en forkærlighed for de projekter, der kræver ekstra årvågenhed. Kombineret med hans evne til at afveje fordele og ulemper, giver han vores kunder et velfunderet, ærligt og fyldestgørende fundament at træffe beslutninger ud fra.

På det personlige plan vil du opleve, at Jens er typen, der tager fat. Det ligger i hans natur at være energisk og opsøgende, og derudover er han flittig, engageret og saglig. De værdier falder helt i tråd med Molt Wengels, og det var en af grundene til, at Jens valgte Molt Wengel og vice versa.

”Min indstilling er helt i tråd med Benjamin Franklins citat ”An ounce of prevention is worth a pound of cure”, for det giver langt større værdi for kunden, når vi kan forebygge en konflikt frem for at håndtere og løse en tvist.