Marie er en skarp skribent og kommunikationsstrateg. Hun kan omsætte kompliceret stof til tekster, de fleste kan forstå, og hun kan lave content, som bliver læst og handlet på.

I Molt Wengel arbejder Marie både med strategiske linjer og konkrete tekster – og en hel del kommunikation og projektledelse derimellem. Hun spiller en central rolle i at få vores ambition til at leve gennem vores kernefortælling, tone of voice og visuelle stil, og hun sparrer med kollegaerne om formidlingens rolle i gode kundeoplevelser.

Konkrete eksempler, tak
Marie har en stærk aversion mod klichéer og floskler, så hun insisterer på at bryde fine ord ned til konkrete eksempler – uanset om der er tale om indhold til en hjemmeside, et stillingsopslag eller en kundepræsentation. Derfor må kollegaerne igen og igen svare på spørgsmål som: ”Og hvad betyder det så i praksis?” eller ”Hvad får kunden ud af at læse med her?”.

Nudger os selv og kunderne
Marie har bred erfaring fra formidlingens verden. Hun har lavet radio og tv, været ekstern lektor på universitetet og arbejdet på bureau i flere år. Og så ved hun en ting eller ti om adfærdsdesign og om, hvordan vi bruger disciplinen i vores kommunikation og i vores arbejde med at optimere arbejdsgange og koncepter internt i MOWE-biksen.

"Der kommer sjældent noget godt ud af at producere indhold uden først at tage stilling til, hvem der skal bruge det til hvad og hvorfor."