Niels lytter, før han taler, og tænker i vindere frem for tabere. Det er nok derfor, at den erfarne advokat er mere end gennemsnitlig god til at tage bestik af situationer og skabe synergi i samspil med andre.

Niels’ største styrke er hans diplomatiske evne til at få enderne til at mødes, når folk med vidt forskellige behov, ønsker og kulturer skal samarbejde for at skabe resultater eller indgå forlig. Med over tyve års erfaring med dansk og international entrepriseret ved Niels, hvad der skal til for at skabe et frugtbart samarbejde mellem en englænder, en araber og en amerikaner. Forskellige nationaliteter er drevet af forskellige ting, og at finde fællesmængden er alfa og omega for at nå målet.

Hvad driver kunden?
Niels vil forstå sin kundes forretningsmæssige behov. Og det gør man ikke ved straks at dykke ned i detaljer, men ved først at sætte sig ind i kundens forretning. Hvad skal lykkes for kunden? Hvilke KPI’er er kunden drevet af? Er det vigtigste, at et anlæg står klar til tiden, eller at budgettet ikke bliver overskredet? På den måde ser man ifølge Niels ikke kun træet foran sig, men hele skoven – og kan yde rådgivning, der løfter kundens forretning og giver værdiskabende relationer for livet.

Lyt og forstå
Lige så meget som Niels lægger vægt på at forstå helheden før detaljerne, lige så højt går han op i at lytte og forstå, før han taler. For det er sådan, han finder ud af, hvad kunden egentlig har brug for – det er nemlig ikke altid det, der bliver sagt højest.

Den lyttende tilgang forsøger han også at få sine kunder med på. I stedet for at tænke i ”dem-mod-os” med vedvarende konflikter som resultatet, er win-win vejen frem. Det gælder også på kontoret, hvor kollegaerne nyder godt af Niels’ evner til at lytte, inspirere og udfordre for at finde fælles, kreative løsninger.

”En dygtig strategisk rådgiver skal ikke kun have forståelse for juraen, men også for teknik, økonomi og de kulturelle forskelle, der driver forskellige nationaliteter.”