Når du oplever fejl eller mangler i dit byggeprojekt, må du ikke sidde på dine hænder. Der skal handles.
På denne frokostbriefing dykker vi ned i nogle af de antagelser, du som bygherre, stor-, hoved- eller totalentreprenør fejlagtigt kan have - og som kan koste dyrt, hvis du ikke handler korrekt.
Hvis du f.eks. antager, at du altid har 5 års reklamationsfrist, kan du meget vel tage fejl. Hvis du som entreprenør tror, at du helt åbenlyst har ret til mere tid, er det med meget stor sandsynlighed ikke rigtigt. Du bør heller ikke uden videre antage, at andre har forstået dit budskab i en reklamation; for dér kan du meget vel også være forkert på den. Og så må du for alt i verden ikke tro, at du har gjort dét, du skal, bare fordi du får reklameret med det samme.
Ofte kan mindre fodfejl få stor betydning, og her er det vigtigt at have dokumentationen og aftalerne i orden.
Briefingen finder sted mellem kl. 11.30-12.00, hvor vi gennemgår:
- Reklamationer over mangler og reklamationsfrister (set i forhold til passivitet og forældelse)
- Krav om tidsfristforlængelse
- Handlepligter generelt (ophævelse, reklamationer, krav om ekstrabetaling, krav om mere tid)
- Strukturering af beviser
- Værdien af suspensionsaftaler, hvis du ikke kan få handlet lige nu og hér