Hos Molt Wengel får vi jævnligt nye sager ind, hvor kunden står midt i en optrappet konflikt. Her modtager vi store mængder information, der ofte er farvet af parternes forskellige synspunkter i sagen. Det er råt, det er personligt, og det er uden filter. Og sådan er det bare.
”Vi får det hele serveret – følelser, frustrationer og tekniske detaljer, som kun byggefolk kan levere dem. Men det er præcis her, vi kan begynde at skabe værdi,” fortæller advokatfuldmægtig Marc Top Christensen
Det første møde – fra støj til struktur
Allerede ved det første opstartsmøde begynder arbejdet med at skabe overblik. Vi lytter. Vi spørger. Og vi sorterer. Ikke fordi vi vil kontrollere fortællingen – men fordi vi gerne vil forstå den.
”Vores første opgave er at få alt det, kunden kommer med, kategoriseret. Hvor mange krav er der? Hvad handler de om? Er der en større fortælling bag? Og vigtigst: Skal vi direkte i voldgift – eller kan sagen stadig løses på anden vis?”
Fra det grove overblik bevæger vi os ind i detaljen. Hver mail, hver bestilling, hvert mødenotat bliver en brik i det samlede billede. Hele tiden med kunden med i processen.