Solveig arbejder primært med private bygherrer, som hun rådgiver om bl.a. udbud, aftaleindgåelse og entrepriseretlige tvister.

Solveig har stort fokus på at skabe fremdrift for sine kunder. For hun forstår, hvor vigtigt det kan være for kunden. ”Kvaliteten er naturligvis det allervigtigste. Men mit fokus er også på, at kunden får det, der skaber størst værdi for ham eller hende, og vi ser ofte, at fremdrift i sagen er noget af det, der skaber stor værdi,” fortæller Solveig.

Hjælper med at prioritere
Som advokatfuldmægtig i Molt Wengel er det vigtigt for Solveig at forstå, hvad hendes kunde har brug for i den konkrete sag. Det gør hende i stand til at hjælpe kunden med at tage de rette beslutninger og prioritere de krav, kunden har i den specifikke sag. ”Det kan for eksempel være i en situation, hvor min kunde skal indgå en aftale,” fortæller Solveig.

”Kunden har naturligvis en masse ønsker og krav. Jeg kan hjælpe med at sortere i, hvad der er det vigtigste at få med, og hvad der enten ikke vil fungere i praksis eller er mindre vigtigt for kundens slutresultat. På den måde kan vi ende med den mest optimale løsning for kunden, der samtidig fordrer et godt samarbejde med kundens samarbejdspartnere. Det giver den bedste proces og det bedste byggeri”.

Entrepriseretten i centrum
Før Solveig blev advokatfuldmægtig hos Molt Wengel, deltog hun i efteråret 2018 i Molt Wengels processpil, hvor hendes hold vandt i kategorien ”bedste hold”. Da hun først stiftede bekendtskab med entrepriseret, var hun ikke længe om at opdage, at det var det, hun skulle arbejde med fremadrettet.

”Jeg valgte Molt Wengel, fordi vi er så specialiserede. Her har jeg mulighed for at specialisere mig 100 % inden for entrepriseretten. Det er en fantastisk mulighed for at lære fra de bedste.”

Solveig flyttede i sommeren 2019 fra Aarhus til København for at blive en del af Molt Wengel. Hun bruger derfor en del af sin tid uden for arbejdet på at udforske alt det, København har at byde på.

"Vores løsning skal ikke bare være juridisk korrekt og fungere i teorien – den skal også passe til kunden og være praktisk anvendelig.”